Адміністрацыйныя працэдуры ў сферы рэгістрацыі нерухомасці, прадастаўлення звестак з рэгістра нерухомасці і ўнясення выпраўленняў у яго, а таксама ўліку безгаспадарнай нерухомай маёмасці ажыццяўляюцца на падставе:
Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26.04.2010 № 200 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян";
пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24.09.2021 № 548 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў адносінах да суб'ектаў гаспадарання";
пастановы Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь ад 25.03.2022 № 11 "Аб зацвярджэнні рэгламентаў адміністрацыйных працэдур".
Падаць заяву ў электроннай форме можна ў дачыненні да наступных груп адміністрацыйных працэдур:
1. Дзяржаўная рэгістрацыя нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёй (548.16.1.1 – 548.16.1.4; 200.22.1.1 – 200.22.1.24, 200.22.2.1, 200.22.2.2, 200.22.2.2-1, 200.22.2.3 – 200.22.2.13, 200.22.2.15 – 200.22.2.18, 200.22.2.20, 200.22.3.1 – 200-22.3.51, 200.22.4.1 – 200.22.4.8, 200.22.6, 200.22.7, 200.22.10 – 200.22.16).
(для грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў);
2. унясенне выпраўленняў у дакументы адзінага дзяржаўнага рэгістра нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёю (548.16.1.7, 200.22.20)
(для грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў);
3. пастаноўка і зняцце з уліку безгаспадарнай нерухомай маёмасці (548.16.1.10, 548.16.1.11);
(толькі для юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў);
4. прадастаўленне звестак і дакументаў з адзінага дзяржаўнага рэгістра нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёю (200.22.17.3 – 200.22.17.11)
(толькі для грамадзян).
Упаўнаважаныя органы - арганізацыі па дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці, правоў на яе і здзелак з ёй.
Пералік адміністрацыйных працэдур, даступных для замовы, прыведзены ў файле.
Строгая аўтэнтыфікацыяДля падачы заявы на ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур неабходна:
1. аўтарызавацца на АПЭП з дапамогай АС ІФЮА (з выкарыстаннем дзейнага асабістага ключа, САК якога выдадзены РСЦ ДзяржСКАК, біяметрычных дакументаў, якія сведчаць асобу, а таксама іншых спосабаў строгай аўтэнтыфікацыі, даступных у АС ІФЮА);
2. адміністрацыйная працэдура будзе даступная ў асабістым электронным кабінеце;
3. запоўніць заяву, прымацаваць неабходныя дакументы, падпісаць іх электронным лічбавым подпісам;
4. накіраваць дакументы ва ўпаўнаважаны орган;
5. азнаёміцца ў асабістым кабінеце з вынікам выканання адміністрацыйнай працэдуры.
Тэрміны ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур залежаць ад віду заявы, якая падаецца:
1. заява аб дзяржаўнай рэгістрацыі-даступныя наступныя тэрміны: 1 працоўны дзень (тэрміновы разгляд заявы), 2 працоўныя дні (паскораны разгляд заявы), 5 працоўных дзён (7 – па экстэрытарыяльных аб'ектах нерухомасці) (звычайны парадак разгляду заявы);
2. заява аб унясенні выпраўленняў у дакументы адзінага дзяржаўнага рэгістра нерухомай маёмасці, правоў на яго і здзелак з ім – 3 працоўныя дні;
3. заява аб прадастаўленні звестак і дакументаў з адзінага дзяржаўнага рэгістра нерухомай маёмасці, правоў на яго і здзелак з ім – 3 працоўныя дні;
4. заява аб пастаноўцы на ўлік (зняцці з уліку) безгаспадарнай нерухомай маёмасці – 1 месяц.
У выпадку запыту дакументаў і (або) звестак ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый тэрмін ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур павялічваецца да 1 месяца.
Кошт адміністрацыйных працэдур для грамадзян устаноўлены пералікам адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26.04.2010 № 200
"Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян".
Кошт адміністрацыйных працэдур для юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў устаноўлены рэгламентамі адпаведных адміністрацыйных працэдур, зацверджанымі пастановай Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь ад 25.03.2022
№ 11.
Канкрэтны кошт працэдуры разлічваецца самастойна асобай, якая фарміруе заяву.
Фізічныя і юрыдычныя асобы, індывідуальныя прадпрымальнікі.
Адміністрацыйныя працэдуры даступныя для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія маюць дазвол на пастаяннае пражыванне ў Рэспубліцы Беларусь.
Юрыдычныя асобы і індывідуальныя прадпрымальнікі, якія не з'яўляюцца рэзідэнтамі Рэспублікі Беларусь, могуць звярнуцца за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур праз сваіх прадстаўнікоў, якія з'яўляюцца рэзідэнтамі Рэспублікі Беларусь.
Даступна фарміраванне заяў для аўтарызаваных пасрэднікаў і натарыусаў ў адпаведнасці з нарматыўна-прававымі актамі, якія рэгулююць іх дзейнасць
Электронны дакумент